Jag är kvar hos er

Jag har läst en väldigt bra bok som heter "Jag är kvar hos er", skriven av Peter Pohl. Boken handlar om 15-åriga Anna som länge lidit av reumatisk värk. Så småningom blir Anna sämre, hon börjar se dubbelt och hör pip i öronen. Det visar sig att hon har en hjärntumör och kampen för att överleva börjar.
Boken berättas delvis av Anna själv, men mestadels av hennes mamma, syter Maria och bästa kompisen Hanna. Jag blev väldigt gripen av boken, och lång tid efter att jag läst den var den allt jag kunde tänka på. Faktum är att boken bygger på en verklig händelse, författaren har faktiskt skrivit boken tillsammans med Annas annhöriga.
Boken är klart läsvärd och jag tror att de flesta som läser den kommer gråta en hel del.

Sigge<333 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0