Bokrecension; Räcker det om jag älskar dig?

Fanny, 19 år är ihop med allas drömkille ''Mr Perfect''. Allting är perfekt, det är iallafall vad Fanny vill intala sig. Fanny ser redan en framtid med ''Perfect'' framför sig och funderar på lägenhet mm medan ''Perfect'' är osäker. När Mr P ska till sin kompis och Fanny ringer dit och det visar sig att han inte är där börjar Fanny ana oråd. När Vanja, hennes alkoholist till mamma åker in på sjukhus blir det för mycket. Men mitt i allting dyker SO-läraren Finn upp...

Bra skriven, och full av känslor. En bok att sträckläsa när man har tråkigt... 5/5 stjärnor! ;)

Författare; Katarina Von Bredow
Katarina von Bredows kärleksroman ''Hur kär får man bli?'' vann Bokjuryns omröstning om bästa ungdomsroman 2004.

//Stephanie <33

Jag har också läst den här boken - dock inte med samma entusiasm. Det är - som Stephanie säger - en bra skriven bok med mycket känslor men för mig så "klickar" det inte. Jag tycker att den var orealistisk och långtråkig, sen var den väldigt lättläst. Av mig får den en 2a (av 5) och jag skulle inte rekommendera boken.  

//Agnes <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0